top of page

logo ontwerp

Je krijgt slechts een kans om een goede indruk te maken, dit geldt ook voor bedrijven. Een professionele organisatie kan dit ook uitstralen met een goed logo. Het draagt bij aan het consumenten vertrouwen.
 

Een goed logo is de basis van je identiteit en helpt je herkenbaarheid vergroten. Tevens kan dit positief bijdragen aan je imago. Het kan onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en zorgt voor uniformiteit in je uitstraling. Het vormt hiermee de basis van je marketing uitingen. Een logo kan bestaan uit een merkteken, illustratie,  symbool, naam of combinatie hiervan.

Met dit sterke logo ga je de rest van je huisstijl (ook wel identity design)  uitwerken. Bij een goed logo is er nagedacht over identiteit, uitstraling, doelgroep en markt. Je huisstijl bepaalt bijvoorbeeld hoe je drukwerk, website en bedrijfspand er uit ziet.
 

Een goed logo moet bruikbaar zijn op verschillende media en in verschillende vormen en maten. Het moet dus bruikbaar zijn op balpen, website, winkelraam of billboard en goed van kwaliteit blijven.

 

Het kleurgebruik is een belangrijk aspect bij het ontwerpen van een logo. Elke kleur brengt zijn eigen sfeer en uitstraling met zich mee. Er zijn vele kleurenschema’s die goed samengaan en daardoor een betere samenhang hebben. Er zijn ook veel slechte en daardoor minder goed leesbaar bijvoorbeeld.
 

De combinatie van kleur, naam, typografie en beeld zorgt ervoor dat een logo spreekt voor het merk of het bedrijf.

bottom of page